دوشنبه 22 اسفند 1390

نرم‌افزارهاي تحت وب بايد گواهي بگيرند

معاون وزیر ارتباطات گفت: به منظور حمایت از تولید و مصرف کنندگان محصولات نرم افزاری، از این پس نرم‌افزارهای فراگیر مبتنی بر وب و درگاه‌های خدمات دولتی باید تاییدیه کیفیت بگیرند.
علی حکیم ‌جوادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از این پس نرم‌افزارهای فراگیر مبتنی بر وب و درگاه‌های خدمات دولتی که در کشور تولید می‌شوند و به صورت فراگیر به مردم ارائه خ

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، هدف از این کار را ارزیابی نرم افزارهای مبتنی بر وب و درگاه‌های خدمات دولتی عنوان کرد و گفت: این کار در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات نرم افزاری انجام شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: منظور از نرم‌افزارهای تحت وب فراگیر، نرم افزارهایی است که به صورت عمومی و مشترک به مردم خدمت رسانی می کنند؛ مانند پورتال‌های سازمانی دستگاه‌‌ها که وظیفه تعاملات بین سازمانی و وظیفه ارائه خدمت به مردم را بر عهده دارند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: از این رو این مجموعه از نرم‌افزارهای تحت وب باید از استاندارهای خاصی برخوردار باشند.
وی افزود: از سوی دیگر نیز برخی نرم‌افزارها، جزو کاربردهای اختصاصی دستگاه‌ها است و کاربرد عمومی ندارد که جز نرم‌افزارهای فراگیر محسوب نمی‌شوند و نیاز به تاییدیه ندارند.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در خصوص مراجع صدور و اعطای گواهی کیفیت به نرم افزارهای فراگیر، خاطر نشان کرد: مجموعه‌هایی برای تست و ارائه این گواهی‌ها وجود دارد و به تازگی نیز آزمایشگاهی به این منظور در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده که وظیفه تصدیق کیفیت محصولات نرم‌افزاری فراگیر تحت وب را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: این آزمایشگاه در صورت رعایت ملاحضات استانداری، به محصولات به نرم‌افزارهایی که تاییدیه کیفیت اخذ کنند، لوگوی کیفیت محصولات نرم افزاری تحت وب ارایه خواهد کرد.

 
LiveZilla Live Help