جمعه 19 خرداد 1391

اوراکل شرکت کالکتیو اینتلکت را به سبد خرید خود افزود

ایتنا- اوراکل با خرید دوشرکت ویرچو و کالکتیو اینتلکت توانایی ایجاد پیشرفته‌ترین و جامع‌ترین پلت‌فرم روابط اجتماعی را در صنعت بازاریابی خواهد داشت.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم شرکت اوراکل اعلام کرده است قصد دارد شرکت کالکتیو اینتلکت را که در زمینه عرضه راهکارهای معروف به «هوشمندی اجتماعی» فعالیت می‌کند، خریداری کند.
راهکارهای کالکتیو اینتلکت به شرکت‌ها و سازمان‌های کاربر کمک می‌کند مکالمات مشتریان خود بر روی وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را گردآوری و تجزیه و تحلیل کنند.


مطابق گزارش وب سایت computerworld، این دومین خرید خبرساز شرکت اوراکل در یک ماه گذشته است.
این شرکت چند هفته قبل شرکت ویرچو را هم که در زمینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت بود را خریداری کرد.

مدیران اوراکل گفته‌اند: فناوری‌های دو شرکت ویرچو و کالکتیو اینتلکت به اوراکل اجازه خواهند داد تا پیشرفته‌ترین و جامع‌ترین پلت‌فرم روابط اجتماعی را در این صنعت (بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی) ایجاد کند.

شرکت اوراکل درباره قیمت این معامله که قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی خاتمه یابد، جزئیات بیشتری فاش نکرده است.
شرکت اوراکل در حالی اقدام به خرید یک شرکت فعال در زمینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کرده است که رقیب آن، یعنی سیلزفورس هم یکی دو روز پیش، از خرید شرکت بودی مدیا خبر داده بود.

تحلیلگران معتقدند سیلزفورس در واکنش به خرید ویرچو توسط اوراکل اقدام به خرید بودی مدیا کرده است و حالا اوراکل هم در واکنش به خرید شرکت رادیان ۶ توسط سیلزفورس اقدام به خرید کالکتیو اینتلکت کرده است.

بر اساس این گزارش، هر دو شرکت رادیان ۶ و کالکتیو اینتلکت دارای فناوری‌هایی هستند که به «پلت‌فرم شنود» معروف شده است.

این فناوری‌ها که به موازات گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر رشد فزاینده‌ای به خود گرفته است، به شرکت‌ها و سازمان‌های کاربر کمک می‌کنند تا از طریق تجریه و تحلیل مطالب منتشر شده مشتریان خود بر روی شبکه‌های اجتماعی، علایق و نظرات آن‌ها را بهتر بشناسند و بتوانند آنها را تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند.

 
LiveZilla Live Help