سه شنبه 16 اسفند 1390

دات نت فریم ورک framework چیست؟

وقتی شما برنامه ایی را نصب می کنید علاوه بر فایلهای اصلی برنامه که در program files نصب می شوند تعدادی فایل هم در شاخه ویندوز نصب می شود . این فایلها همان درایو های مورد نیاز ویندوز برای اجرای برنامه شما هستند که توسط برنامه نویس برنامه نوشته نمی شوند بلکه آنها قبلا تعریف شده اند و برنامه نویس از قابلیت های آنها در در برنامه خود استفاده می کند.

پس برای اینکه برنامه شما کار کند باید آن فایلها به ویندوز شما اضافه شوند . فریم ورک framework مجموعه ای از فایلهای مورد نیاز سیستم عامل (شامل فایلهای dll و رجیستری و واسطه های استاندارد ارتباط برنامه ها با یکدیگر ) است که برای اجرای برنامه های نوشته شده تحت دات نت ضروری می باشد ( توجه : برای برنامه های تحت جاوا نیز نیاز به نصب java virtual machine ) دارید. چون دات نت می خواهد از فلسفه سادگی "keepit simple " پشتیبانی کند به همین دلیل اساس کار نصب بر نامه ها : installation only-copy می باشد. یعنی دیگر نیاز ی به پکیچ کردن بر نامه ها تو سط برنامه نویس و نصب توسط کاربر نیست . بلکه تمامی فایل های کتابخانه ای مورد نیاز را فریم ورک تأمین میکند و برنامه ها با روش فقط کپی در ویندوز کار میکند .
clr به بر نامه نویسان چه کمکی می کند ؟ برنامه نویسان زبان vb دیگر محدود به محیط سیستمی ویندوز نیستند و می توانند بر نامه سازان زبان ++C/C برنامه خود را روی سیستم های دیگر که فریم ورک دارند نیز ببینند و همچنین بخاطر قابلیت های چند زبانه بودن محیط دات نت بر نامه نویسان c و vb براحتی کد های نوشته شده توسط دیگری را درک کنند.

 
LiveZilla Live Help