سه شنبه 06 آبان 1393

معرفی روش های فروش در یک فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی را با هم راه اندازی کردیم . شاید بپرسید چرا کسی چیزی نمی خرد ؟ واضح است که باید این گونه باشد اگر غیر از این بود باید تعجب می کردید .قطعا شما فعلا فروشی نخواهید داشت. در این مطلب روش های فروش و جلب مشتری را برای شما شرح خواهم داد .

کمی در مورد مطالب زیر درنگ کنید

چه کسانی سایت شما را می بینند ؟ از کجا سایت شما را می شناسند ؟

آیا کسی وجود دارد که سایت شما ببیند ؟

اگر برفرض کسانی به سایت شما آمدند چه دلیلی دارد که از شما خرید کنند ؟

اگر مشتری می تواند محصول سایت شما را در نزدیکی منزل خود به راحتی خرید کند، چه دلیلی دارد که از سایت شما خرید کند و ساعت ها منتظر آن بماند و احتمالا هزینه پستی هم بدهد ؟

حتی شاید پس از آنکه محصول مورد نظر خود را از وب سایت شما خرید وبه دستش رسید، ممکن است ایرادی داشته باشد و مشتری در این شرایط آیا بازهم به فکر خرید از شما هست ؟

روشهای فروش آنقدر زیاد است که ممکن است شما هم یک روش فروش در ذهن خود داشته باشید که هیچکس نداند،روش های فروش هرچه که باشد باید نکات زیر در آن رعایت شود :

هزینه ای که بابت تبلیغات در نظر می گیرید باید به صرفه باشد و از طریق فروش جبران شود .
تبلیغات از دروغ هایی نظیر : شما برنده شده اید و ... به دور باشد.
تبلیغات هدفمند باشد .

بازار هدف خود را به خوبی پیدا کنید . به عنوان مثال اگر قصد فروش عمده ی کالایی را دارید باید به متصدیان و فروشندگان آن محصول پیام یا ایمیل و .. دهید نه صرفا به تعدادی شماره و ایمیل که در دست دارید. یا اگر فروشنده لوازم لوکس خانگی هستید خانم های خانه دار بازار هدف شما هستند . پس هر بازار هدفی را به خوبی بشناسید و سپس به تبلیغات بپردازید.

تبلیغات ابعاد گوناگونی دارد به عنوان مثال تبلیغات زیر را در نظر بگیرد :

تلویزیونی ، برورشور ، پیامک ، ایمیل ، تماس تلفنی ، سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو ) و .....

تلاش کنید تبلیغات خود را با مفاهیمی چون : تخفیف ، حراج و ... ارایه دهید .
هر مشتری که از طریق تبلیغات جذب می کنید را راضی نگه دارید . چون نگهداری مشتری خود بزرگترین تبلیغ است .

در هنگام تبلیغات تمام وجه های ممکن را در نظر بگیرید و بهینه کنید . فرض کنید شما یک تبلیغ تلویزیونی دارید و در هنگام تبلیغات شماره تماس اعلام می کنید .اگر فردی که تلفن را پاسخ می دهد به خوبی با مشتری صحبت نکند . مشتری از دست خواهد رفت و به بالتبع آن هزینه تبلیغات از بین خواههد رفت و این یک حادثه وحشتناک در تبلیغات است.
ارایه شرایط راضی کننده در هنگام تبلیغ . مثلا ( دریافت وجه هنگام تحویل ، شرایط اقساطی و .... )

تمام نکات بالا بسیار اهمیت دارد اما اکثر کسانی که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کنند دنبال روش بدون هزینه ای می گردند تا بتوانند فروش داشته باشند و یکی از بهترین روش های آن از طریق سئو است، بدین معنی که شما وب سایت خود را در نتایج جستجوی کلمه ی خاصی در موتورهای جستجو به نتایج بالاتر سوق دهند تا بتوانند فروش بهتری داشته باشند .

اگر روش یا یکی از روش های مد نظر شما سئو باشد بهترین فروشگاه ساز برای شما همین فروشگاه ساز آوا است که می توانید از طریق لینک زیر آن را تهیه کنید.

سفارش فروشگاه ساز آوا .

 
LiveZilla Live Help