دوشنبه 05 آبان 1393

محتوا دادن به وب سایت فروشگاهی

شما تا کنون تقریبا 50 درصد راه را آمده اید . اگر تا الان مطالب قبلی گروه برنامه نويسي آوا را نخوانده اید حتما سری هم به مطالب قبلی بزنید . تا بتوانید این مطالب را درست درک کنید .

می خواهیم نکات مهم در محتوا دادن به یک وب سایت فروشگاه آنلاین را با هم مرور کنیم.

باید بگویم محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند فروش شما را متحول کند .بسیاری از وب سایت ها سعی می کنند با داشتن ابزارهای چند رسانه ای بتوانند محتوای خود را هر چه بهتر به کاربر منتقل کند .

امروزه محتوا از طریق تصویر، متن ، ویدیو ، صدا و.... انتقال می یابد .

شما باید از این ابزار ها به بهترین نحو استفاده کنید تا بتوانید این قسمت بسیار مهم از راه اندازی وادامه حیات وب سایت خود را به خوبی پشت سر بگذارید .

فرض کنید شما همه مراحل را طی کرده اید و مشغول تبلیغات هستید . تبلیغات هزینه بر است و هر کاربری که رویْ به وب سایت شما می آورد یک سرمایه بسیار فوق العاده است که شما باید از او محافظت کنید . تا مبادا هزینه تبلیغات شما از بین برود . در ضمن هرگز از ابزارهای جادویی محتوا غافل نشوید .


در ادامه با گروه برنامه نويسي آوا همراه شوید تا مهمترین نکات را با هم مرور کنیم

در اینجا من فقط به گفتن نکات مهم برای داشتن محتوا و سود بردن از این محتوا اشااره می کنم .

اول از همه خود وب سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر پسند باشد یعنی کاربر به خوبی بفهمد الان در کجای وب سایت شما قرار دارد و چه چیز هایی در قبل و بعد صفحه جاری است . اگر این امکان که باید از طریق طراحان فروشگاه ساز شما حاصل شود، به خوبی پیاده سازی نشده باشد محتوای شما هر چقدر هم که خوب باشد کاربر سایت شما را ترک خواد کرد .یعنی وب سایت شما یک وب سایت قابل فهم باشد و کاربر به خوبی موقعیت خود نسبت به سایت را درک کند  و بتواند هدف خود را در سایت شما پیدا کند و از آن استفاده کند.


مشتری فروشگاه اینترنتی

معرفی محصولات باید دارای ویژگیهای خاصی باشد به عنوان مثال جدولی برای معرفی ویژگی های محصول قرار بدهید شامل : وزن، جنس ، ساخت کشور ، گارانتی، رنگ ، و .... و تمام ویژگی های که یک مشتری برای خرید از راه دور به آنها نیاز دارد . همه ویژگیهای محصول باید کاملا به روز باشد به عنوان مثال : موجودی و عدم موجودی و همچنین قیمت اگر همیشه به روز نباشد شما مشتریان خود را از دست خواهید داد .

 

تنظیم نحوه گفتار

هرچه بیشتر به معرفی ویژگیهای محصول به صورت صادقانه بپردازید بهتر است تا این که از کلمه هایی نظیر : بهترین ، رویایی ، خارق العاده استفاده کنید . ضمنا گفتار صادقانه باعث کسب اعتماد مشتری می شود . اگر محصولتان دارای ويژگی بدی است . شما ابتدا با بیان محاسن و سپس با بیان کردن معایب اعتماد مشتری را جلب کنید .

استفاده هرچه بیشتر از تصاویر واقعی . منظور از تصاویر واقعی، تصاویری است که خودتان از محصول گرفته اید و نه این که در اینترنت جستجو کرده باشید و تصاویری از ان محصول به دست اورده باشید . چون در بیشتر موارد این گونه تصاویر تفاوت های جزیی با کالای شما دارند و این نارضایتی مشتری را در بر خواهد داشت.

ضمنا سعی کنید محصول خود را همانظور که در واقعیت هست به مشتری نشان دهید . به عنوان مثال وقتی شما یک تصویر از کالای خود می گیرید اگر این تصویر از نزدیک تهیه شود، مشتری وب سایت شما اندازه ان را بزرگتر از آنچه که هست درک خواهید کرد. پس بهتر است با نوشتن اندازه در تصویر یا قرار دان کالا در کنار یک جسم که همه اندازه آن را می دانند . اندازه واقعی را به ذهن کاربر انقال دهید. کبریت یک نمونه جسمی است که همه اندازه آن را می دانند!

 

استفاده از ابزراهای محتوایی - ( رسانه )شبکه های اجتماعی

هرگز ابزارهایی نظیر : شبکه های اجتماعی ، خبرنامه ، آر اس اس - را فراموش نکنید. این ابزارها باعث می شوند کاربران شما از مطالب و اطلاعیه های جدید شما با خبر شوند اين موارد در فروشگاه ساز آوا اعمال شده است و تمامي قسمت ها RSS دارند .

 
LiveZilla Live Help